Hans Groenhuijsen

Profiel Hans Groenhuijsen: Adviseur & interim-manager

Hans Groenhuijsen: adviseur & interim-manager.

Hans GroenhuijsenHans Groenhuijsen werkte jarenlang als adviseur en interim-manager bij diverse ondernemingen, en in verschillende management- en directiefuncties bij Boer & Croon, Achmea, Athlon, Akzo Nobel, Pon en Rabobank International.
Hij was vaak betrokken bij transformaties: reorganiseren en herstructureren, start ups en vernieuwen. Hij werkte in diverse sectoren, met name in de financiële dienstverlening en in de automotive en mobiliteitssector.

Inmiddels werkt hij als zelfstandig adviseur op het gebied van strategie, innovatie, en transformatie. Daarnaast is hij actief als spreker en dagvoorzitter, en publiceert hij regelmatig via columns en blogs.

Groenhuijsen richt zich op:

  • strategie: analyse, visieontwikkeling, strategie-formulering en realisatie
  • innovatie: vernieuwing in producten en services, organisatie, proces en besturing
  • transformatie: verbetering, herstructurering, reorganisatie, fusie en overname
  • verbinding: samenwerking binnen en tussen bedrijven, tussen verschillende sectoren, tussen de traditionele wereld en een nieuwe wereld
  • automotive en mobiliteit, duurzaamheid en energietransitie.

Hij biedt:

  • een heldere kijk op doelen en de weg er naartoe
  • alternatieven en ondersteuning bij keuzes
  • een directe bijdrage aan het nemen van initiatief, de actie
  • een versterking van de onderneming: efficiënter, effectiever, slimmer, fit voor de toekomst
  • verankering in de organisatie: mensenwerk, grip, overtuiging en draagvlak, resultaat.

Werkzaam als:

  • adviseur
  • interim-manager
  • projectmanager
  • dagvoorzitter/moderator en spreker.

Zijn visie:

De wereld verandert ingrijpend en in steeds hoger tempo. Veel sectoren in de economie worden geraakt door technologie, andere consumentenvoorkeuren, grote demografische veranderingen, globalisering, en verschuiving in politieke en economische macht. Een goede strategie, en uitvoering daarvan is een beetje de kunst.

Strategie is er om grip te krijgen op die veranderingen, extern maar ook intern. Strategie moet een antwoord geven op vragen over eigen positionering, over hoe om te gaan met veranderingen.
Strategie moet helpen bij het maken van keuzes. En dat betekent dat strategie ook moet leiden tot plannen, tot acties, tot het managen daarvan.